טיפים בכמה משפטים לעסקים קטנים ובינוניים
{ששאלתי בלי לבקש רשות מעמיתה יקרה ומקצועית דינה קידר. תודה דינה!)

 

 

מיקוד –

חשוב שהעסק יהיה ממוקד בעיקר משתי בחינות: הגדרה מדויקת של המוצר או השירות שאתם מציעים ללקוח ובמה אתם יותר טובים מהמתחרים שלכם.

הגדרת קהל מטרה –

חשוב שקהל המטרה שלכם יהיה מוגדר וממוקד. בניגוד לאינטואיציה שאומרת שאם נציע הכל לכולם יהיו לנו לקוחות, העובדות מראות אחרת: ככל שנציע מוצר או שירות יותר מדויק – נקבל יותר פניות מלקוחות.

בחירת קהל מטרה –

לאחר שהוגדר מה מוצע ללקוחות, חשוב להגדיר את הלקוח האידיאלי לרכישת המוצר או השירות שלכם. מאיזו בחינה אידיאלי? כזה שהמוצר ישרת אותו בצורה הטובה ביותר ושיהיה בדיוק הלקוח לו נרצה לספק את המוצר מבחינה ערכית.

"אוטומציה" –

התהליכים המרכזיים בעסק שלכם צריכים להיות "אוטומטיים" – לא צריך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש. הצעות מחיר, שיחת מכירה, הסכם עם לקוח, הצגה אישית ב-60 שניות הם כמה דוגמאות לדברים שצריכים להיות מוכנים אצלכם לאחר שהשקעתם בפיתוחם והבאתם אותם לרמה גבוהה.

ניהול העסק הקטן –

ההגדרה הקלאסית של המושג "ניהול" כוללת 5 פעולות:

  • תכנון,
  • ארגון והקצאת משאבים,
  • למידה/התפתחות,
  • בקרה, 
  • תיאום.

גם עסק זעיר, ואפילו עסק של אדם אחד יראו תוצאות בשורה התחתונה אם ישקיעו מספיק זמן בניהול באופן שיטתי.

 

על ניהול ועסקים קטנים 

מנטור לניהול עם משמעות