כללים לבחירת מנטור

מנהלים המחפשים מנטור לעבוד איתו, רצוי שיתנו דעתם על מספר כללים לבדיקה עוד קודם שיסכמו את חוזה העבודה.

 

מטרת המנטורינג. כדאי להגדיר את הבקשה למנטורינג, מדוע רוצים בליווי של מנטור ואיזה מטרות אמורות להיות מושגות. התשובות לשאלות אלה עשויות לאפיין את המנטור המתאים.

 

מקצוענות בתחום העיסוק. שלא כמו באימון, שם המאמן הוא מומחה לתהליך, לאו דווקא לתוכן, עשויה להיות חשיבות למידת המקצוענות הספציפית של המנטור בתחום העיסוק של המנהל.

 

איתור מועמדים וראיון. לאתר מספר מועמדים מתוך אתרים מוכרים ועל פי המלצות. לראיין לפחות שלושה מועמדים, רצוי על ידי יותר מבעל תפקיד אחד בארגון. רצוי שהמנהל המיועד למנטורינג יהיה בכל מקרה אחד המראיינים.

 

הכשרה והסמכה מקצועית. רצוי לקבל מידע בנושאים הבאים:

מספר שעות ההכשרה.

  1. באיזה בית ספר ומתי נעשתה ההכשרה.
  2. איזה סוגי הסמכות יש למנטור, מוסדות בישראל ובינלאומיים.
  3. וותק מקצועי מעשי (כמות שעות בפועל).

 

עבר מקצועי. הרקע המקצועי של המנטור עוד לפני עיסוקו הנוכחי.

 

המלצות. לבקש מהמנטור שמות ומספרי טלפון של מספר מנהלים שעברו איתו תהליך. למרות שהשמות הניתנים יהיו כאלה שהמנטור בחר, אפשר תמיד למצוא שאלות שישקפו תמונה אמיתית.

 

מיקום מפגשים. האם יש למנטור קליניקה מסודרת? עד כמה נוח וזמין להגיע אליה.

 

כימיה. הכימיה בין המנטור למנהל היא "סוכן שינוי" משמעותי. עם זאת, רצוי להימנע מחיפוש כימיה "מושלמת", כי דווקא היא עלולה להיות בהמשך הנצחה של אזור הנוחות.

 

תקציב. תעריפי המנטורינג ייבחנו על פי שיקול דעת המנהל והארגון והתקציב המיועד. המנטורינג הוא הוצאה מוכרת לצרכי מס, כמו תפקידי ייעוץ וליווי אחרים.

 

תחושת בטן. למרות הדימוי הלא-מקצועי של פרמטר זה ,שווה להיוועץ בו ואף להשוות תחושות של המראיינים השונים.

מנטור לניהול עם משמעות